A biciklizés jótékony hatásai

bicikli.jpg

El sem tudom mondani, mennyire hiányzik a biciklizés. Télen egyáltalán nem bicikliztem, mert sajnos nagyon könnyen megfázok, ha hideg és szeles időben nyúzom a bicajt, így elég rég voltam már biciklizni. Februárban már kezdtem örülni, hogy nemsokára itt a jó idő...de közbe szólt a jó kis influenza, tüdőgyulladás és hörghurut. Közben a páromtól kaptam egy iszonyat jó biciklit (még egyszer köszönöm neki...bár az annyira nem volt jó, hogy már az első nap mikor kipróbálta szegény jól el is esett vele..:( de szerencsére nem történt nagy baj.) Szóval kaptam egy biciklit, egy újat, nagyon szép, nagyon jó vele menni, mert bizony nem bírtam ki és már kipróbáltam, de még úgy igazán nagy távot nem tehettem meg vele, mert még vigyáznom kell magamra, hogy ne essek vissza a betegségbe. Úgy hogy, várom a szél mentes időt :D remélem hamar eljön..

A kerékpározásnak számos jótékony hatása van a testre és a lélekre egyaránt. Nagyon jó érzés, amikor felpattansz a biciklire és csak úgy falod a kilométereket. Természetesen itt is vigyázni kell arra, hogy ne hajtsd túl magad, főleg ha még edzetlen vagy. A pulzusra is figyelni kell, ezért én mindig hordok a biciklizéshez pulzusmérőt, amin lecsekkolhatom a pulzusomat. Biciklizés közben mindig ott van az a "képes vagyok rá" érzés - legalább is nálam - hogy meg tudom csinálni és na csak még egy kilométer, aztán meg azon kapom magam, hogy letekertem x kilométert és utána nagyon jól érzem magam. Jót tesz a lelkemnek és főleg a testemnek.

Mint már említettem, a bicajozásnak rengeteg jótékony hatása van a testre is:

- javítja a szív- és érrendszer állóképességét

- fokozza a szervek vérellátását

- javítja a légzőrendszer munkáját

- javítja az anyagcserét

- csökkenti a vérzsír (triglicerid) szintet

- emeli a védő-koleszterin (HDL) szintet

- javítja az inzulinrezisztenciát

- kíméli az izületeket

- stresszcsökkentő hatása van... és még sorolhatnám...

Mindenkinek meg kell találnia a kedvenc sportját, amit úgy tud végezni, hogy nem érzi kényszernek. Nekem a biciklizés ilyen, illetve a spinning. Ha minden jól megy nemsokára spinningre is elkezdek újra járni :). Persze a legjobban a szabadban való kerékpározás kapcsol ki. Az inzulinrezisztenciánál, pcos-nél különösen fontos a rendszeres mozgás! Tehát biciklizésre fel!!!

Végül egy kép az új pajtimról :)

rockrider-340-mtb-fek-kek-fukszia.jpg